São Paulossa otetaan vuosina 2014 ja 2015 käyttöön 22 Vossloh Tramlink V4 -raitiovaunua. Jokaisessa raitiovaunussa on 16 kWh LTO-akusto. Konvertterin hetkellinen huipputeho on 324 kW. |
Akkukäytöt ovat yleistymässä raitiovaunuissa, sillä monien kaupunkikeskustojen historiallisesti ja arkkitehtonisesti arvokkailla alueilla ei voida tai haluta rakentaa kadun yläpuolelle sijoitettavia ajojohtimia.
Akkujen ansiosta valituilla raitiotieosuuksilla voidaan ajaa hetkellisesti ilman virroittimen syöttöä voimalinjaan. Maisematekijöiden lisäksi merkittävä käytännön etu on erikoiskuljetusten kannalta keskeisten risteysalueiden vapautuminen ajojohtimista. Myös turvallisuus risteysalueilla paranee, kun vaunu voidaan kaikissa tilanteissa ajaa risteyksen yli.
Erityistä etua akustosta on myös varikko‐alueilla, joilla vaunukalustoa voidaan käsitellä yksinkertaisemmin ja nopeammin. Ajojohtimeton varikko on myös turvallisempi työskentelypaikka.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti